Thursday, October 4, 2012

TERPEDAYA SINDIKET GORES DAN MENANG



Disangka menang sebuah kereta bernilai 230 ribu ringgit, rupanya hanya sebuah mesin urut kaki dan tilam kesihatan berisi batu jed yang diperolehi.

Bukan itu sahaja, sepasang suami isteri turut kerugian RM 6,800 gara-gara terpedaya dengan sindiket gores dan menang.

Pasangan suami isteri, Anuar Long dan Rofidah Abu Bakar mendakwa mereka didatangi dua lelaki di tempat letak kereta sebuah pasaraya.

Mereka kemudian diminta membuat cabutan dan terus diberitahu telah memenangi hadiah sebuah kereta.

Bagi menuntut hadiah, mereka dibawa ke sebuah pejabat untuk melunaskan bayaran bagi mendapatkan hadiah yang dijanjikan.

Sebaik bayaran dibuat, bukan sebuah kereta yang dimenangi.

Sebaliknya hanya sebuah tilam kesihatan berisi batu jed dan satu mesin urutan kaki.

ROFIDAH ABU BAKAR / MANGSA
"Dia kata bila scan dapat hadiah tu je. Duit wat masuk doh kata nak bagi no siri nak hantar balik saya bagi dia RM 6,800 bagi kat dia dapat lembek satu tapak kaki satu tak rasa patut langsung dengan harga yang saya bayar tak patut langsunglah".

ANUAR LONG / MANGSA 
"Embek ni saya tak mahu dia kata tak pa saya ada kawan saya boleh beli lembek ni dengan harga 25 dan 26 ribu ada orang sanggup beli saya rasa tak percaya harga sebegitu saya tinggal, lembek sini ada orang beli saya datang balik tak apalah tak dapat 25 ribu dan 26 ribu janji dapat duit saya tapi dia kata tak boleh nanti pengurus saya marah".

Menyedari ditipu, laporan polis kemudian dibuat.

No comments: